Shadow of the Tomb Raider - Něco jako recenze

16. září 2018 v 10:34 | Hayley
Třetí díl rebootované série na sebe nenechal dlouho čekat a máme tu nový Shadow of the Tomb Raider.

Lara se v tomto díle utká se samotným leadrem Trinity a prozkoumá skrytá zákoutí Peru. Svou vlastní vinou spustí apokalypsu, kterou posléze musí zastavit.
Hra nám slibuje spoustu novinek, jako běhání po zdi, usmrcení nepřátel pomocí lana, maskování a další. Je tomu ale opravdu tak?

Nový Tomb Raider si nebere servítky s novými hráči a proto se hra rozjíždí hned od začátku. Zapomeňte na dva předchozí díly, protože tady začínáme ozbrojeni od hlavy, až k patě nabušenými zbraněmi, či luk vylepšený lanem.
Na cestě ji doprovází i její nejlepší přítel Jonah, který nám bude v několika případech pomocnou ruku a bez něj bysme se prostě dál nedostali - no jasně, nejlepší kámoš, co bysme bez něj dělali. 😊

Příběh nás zavede do Peru, kde Lara pátrá po "Silver box", která je nedílnou součástí dýky, díky jejímu sebrání Lara spustila sérii katastrof a začínající apokalypsu. Místy katastrofy ucítíte dokonce i na vlastní kůži.

Lara se ve svém pátrání musí utkat s nebezpečnými jaguáry anebo kapybarami - ano, je to tak, tohle zvířátko si nás chce vzít na paškál taktéž. Nemluvě o vojácích z řádu Trinity, kteří jsou od posledního dílu vylepšení a pro naši smůlu mají místy i termovizní vidění. Lara však nijak nezahálela a má k dispozici otrávené šípy, které zmatou nepřátele a zničí se navzájem, lano, se kterým může nepřátele pověsit na strom a nebo splynutí s okolím. Máte možnost využít bahna v okolí a pomazat se jím. Tím pádem splynete s okolím a můžete pokračovat ve stealth zabíjení nepřátel.

A co Peru? Nová lokace Laře jen prospěla. Konečně jsem měla pocit, že se vracím ke kořenům starých dílů. Ano, sice nás hra stále vede trošku za ručičku, ale nic to nemění na tom, že sami se občas v džungli ztratíte a hledáte cestu zpět. Pro jistější archeology může hra nabídnout větší obtížnost a s ní i nenaznačené místa kam vyskočit. Tím se nic nemění na faktu, že prozkoumávání je v Peru habaděj. Nehledáte ztracené artefakty jen na souši, ale i pod hladinou! Tam se ovšem musíte vypořádat s masožravými piraňami, nebo murénami, nehledě na omezení Vaší kapacity plic. Ale pozor, pokud se nezaleknete vetší hloubky, odměnou Vám může být i hrobka, která pro Vás skrývá nejen poklad, ale taky hádanku, kterou musíte rozluštit! Hádanky Vás ovšem nečekají jen v hrobkách, ale taky po cestě za Vaším cílem, proto nemusíte mít strach, že byste svou hlavičku dostatečně nepotrápili.

Samotný příběh mě osobně chytil za srdce více, než u předchozích dílů. Lara se musí vyrovnat s událostmi , které způsobila a dokonce i s vlastní minulostí. Trošku si přiblížíme Lařiny myšlenkové pochody a dokonce můžeme pochopit, že ona sama je taky jen člověk, který může myslet sobecky, nehledě na ostatní a postupem času si sama přijde na to, kde se stala chyba.

Při hraní jsem se nesetkala s většími bugy, nebo problémy s ovládáním. Vše šlape,tak jak má. Ovšem samozřejmě jsem našla věci, které mě rozčilovali. Například při sbírání materiálů, kdy máte plné zásoby a nemůžete vzít další - Lara neustále opakuje, že už další věci vzít nemůže. A to klidně i třikrát za sebou.

Třetí díl a tím i zakončení celé rebootové série je dle mého názoru tím nejlepším, co nám mohli tvůrci nabídnout. Osobně preferuji méně civilizace, méně přestřelek s nepřáteli, raději potichu a nenápadně všechny zneškodnit.

Když to vše shrnu, Shadow of the Tomb Raider nám nabídne snad vše, po čem naše hráčské srdce touží. Máme k dispozici více prozkoumávání - otevřené lokace, spoustu hádanek, několik hrobek, příběh, který zaujme a samozřejmě novinky, které hru jen vylepší. Nesmím opomenout fotografický mód, který nám umožní zachytit ty nejlepší okamžiky ze správného úhlu, jiných barvách, nebo dokonce i změnou Lařiného výrazu.

Za mě je SotTR nejlepším dílem z třídílné série a nebojím se říct, že se může rovnat i starším dílům, které tak miluji.

Každému hru vřele doporučuji, myslím, že budete nadšeni, stejně jako já.

9/10